استعلام قیمت

آموزش نصب و راه اندازی دستگاه بای پپ (bipap)

تولید محتوای آرکاوب 2891 بازدید 25 / 05 / 1399 آموزش, ویدئویی


آموزش نصب و راه اندازی دستگاه بای پپ (bipap)

مقدمه

این ویدیو که توسط تیم شرکت بنیان طب جراح که شامل آموزش نصب و راه اندازی دستگاه بای پپ (Bipap prisma 25 ST) به صورت کامل و کاربردی ارایه می گردد. که در ادامه این مقاله آموزشی تمام مراحل نصب و راه اندازی را به طور متنی نیز آورده شده ، پس با ما  همراه باشید …

 

شما می توانید با کلیک کردن،اطلاعات کاملی در مورد  دستگاه بای پپ کسب کنید.


مراحل آموزش نصب و راه اندازی دستگاه بای پپ

در این قسمت به مراحل نصب و راه اندازی بای پپ به صورت کامل و کاربردی خواهیم پرداخت؛ که این بای پپ مدل prisma 25 ST  ساخت شرکت Löwenstein Medical آلمان می باشد …

آنپک کردن دستگاه

بعد از سفارش و دریافت محصول ، در مرحله آنپک کردن کارتن  (جعبه گشایی) دستگاه، شما با یک کیف سفری مواجه خواهید شد که داخل این کیف اقلامی مانند خرطومی ، ۲ عدد فیلتر پلی اتیلن برای پشت دستگاه ، آدابتور و کابل ، مرطوب ساز (humidifier) ، و دستگاه بای پپ موجود می باشد.

 

آموزش نصب بای پپ

 

مرطوب ساز (humidifier)

دستگاه از دو قسمت اصلی تشکیل شده که یک قسمت خود دستگاه و قسمت دیگر دستگاه، مرطوب ساز (humidifier) می باشد.

یکی از مشکلات اساسی دستگاه های بای پپ bipap خشک شدن دهان و مجاری تنفسی می باشد. تمامی دستگاه های بای پپ جدید برای برطرف کردن مشکل خشک شدن دهان و مجاری تنفسی مجهز به مرطوب کننده یا Humidifire هستند و تنظیمات دستگاه به شما این اجازه را می دهد که میزان رطوبت دهان و مجاری تنفسی خود را کنترل کنید.

تحت چه شرایطی باید داخل مرطوب ساز آب ریخت؟

نکته مهم این است که داخل مرطوب ساز بایستی آب مقطر ریخته شود، برای این کار باید ابتدا مرطوب ساز را به صورت عمودی نگه داشته و از محفظه مشخص شده در شکل و با توجه به درجه بندی که روی بدنه دستگاه تعبیه شده ،حداکثر تا ۴۰۰ml آب مقطر میریزیم؛ سپس مرطوب ساز را کنار دستگاه قرار می دهیم.

 

آموزش نصب دستگاه بای پپ

 

برای متصل کردن مرطوب ساز به دستگاه ابتدا ضامن (مطابق شکل) کناری دستگاه را فشار دهیم تا کاور کناری دستگاه جدا شود. و سپس مرطوب ساز رو کنار دستگاه قرار می دهیم و با یک فشار یکنواخت از طرفین دو دستگاه،مرطوب ساز به دستگاه بای پپ وصل خواهد شد.

 

 

آموزش نصب دستگاه بای پپ

 

متصل کردن خرطومی به دستگاه

محل قرار گرفتن خرطومی در قسمت جلوی دستگاه قرار دارد.و نکته مهمی که حائز اهمیت است ،‌این است که بسیاری از بیماران وقتی که از دستگاه بای پپ استفاده می کنند حتما نیاز دارند تا اکسیژن مورد نیاز بیمار را توسط یک اکسیژن ساز تامین شود . برای متصل کردن دستگاه اکسیژن به دستگاه بای پپ نیازمند تهیه یک سه راهی هستیم.

 

 

آموزش نصب دستگاه بای پپ

 

 

شما می توانید با کلیک کردن،اطلاعات کاملی در مورد  دستگاه های اکسیژن ساز کسب کنید.

 

آموزش نصب دستگاه بای پپ

با متصل کردن این دو دستگاه به یکدیگر ، دستگاه اکسیژن ساز، اکسیژن مورد نیاز بیمار را تامین می کند و عمل تنفسی (Ventilation)  را دستگاه بای پپ انجام می دهد.

 

متصل کردن خرطومی به ماسک

در این مرحله خروجی دستگاه (سر دیگر خرطومی) را به ماسک بیمار متصل می کنیم. و ماسک را بر روی صورت بیمار قرار داده و در مرحله بعد ابتدا دستگاه اکسیژن ساز را روشن می کنیم و سپس دستگاه بای پپ که براساس دستور پزشک تجویز شده و توسط تکنسین شرکت تنظیم شده را روشن می نمایم.

 

 

 محل صحیح قرار گیری ماسک بای پپ کجاست؟

خط زیر لب و گودی زیر دو چشم محل قرار گیری صحیح ماسک فول فیس یا اورنازال بای می باشد.

 

 

توضیحات علائم روی مانیتور دستگاه بای‌پپ

درجه دما مرطوب ساز:

هنگامی که دستگاه بای پپ را روشن کنیم ، در سمت چپ دستگاه یک عدد و علامت مثبت و منفی مشاهده خواهد شد که توسط این قسمت می توان میزان رطوبت دستگاه که بشترین مقدار عدد ۷ و کمترین مقدار عدد ۱ می باشد که تنظیم این عدد، به میزان رطوبت منزل شما محیط منزل بستگی دارد.

 

آموزش نصب دستگاه بای پپ

 

علامت ماسک:

اگر علامت روی دستگاه به رنگ سبز ظاهر شود یعنی دستگاه نشتی ندارد و عمل تنفسی (Ventilation) به خوبی در حال انجام است ولی اگر نشتی در مدار تنفسی وجود داشته باشد  علامت ماسک بر روی دستگاه به رنگ نارنجی تغییر خواهد کرد و نشان گیر این است که عمل تنفسی به خوبی و صحیح انجام نمی شود. و سریعا باید اقدامات لازم برای رفع نشتی های موجود انجام شود.

 

آموزش نصب بای پپ آموزش نصب بای پپ

 

فلش زیر علامت ماسک:

و فلش زیر علامت ماسک اگر به رنگ سبز باشد یعنی بیمار تنفس طبیعی خود را انجام می دهد و دستگاه فقط در عمل تنفسی بیمار را حمایت می کند. ولی اگر این علامت فلش به رنگ نارنجی تغییر کند یعنی بیمار تنفس طبیعی خود را ندارد و دستگاه تنفس هایه اجباری را به بیمار انجام می دهد.

علامت فشار دستگاه:

در قسمت گوشه‌ی پایین سمت راست یک دایره سبز رنگی قابل مشاهده است که این شکل و عدد آن نماینگر میزان فشار دستگاه اگه به صورت پیش فرض بر روی عدد ۱۵ تنظیم شده است که همان رمپ زمانی است که براساس تجویز پزشک پزشک این مقدار تنظیم می شود.مثال: اگر فشار دستگاه ۸ روی ۴ تنظیم شده باشد یعنی فشار شروع دستگاه با ۴ خواهد بود و طی ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید تا فشار دستگاه تدریجی و آرام آرم به عدد ۸ برسد.

 

آموزش نصب بای پپ

 

مختصات تنظیم شده بر روی دستگاه

در گوشه‌ی بالا سمت راست مانیتور یک دایره با حرف i وجود دارد که اگر این دکمه فشار داده شود دستگاه اطلاعاتی مانند EPAP , IPAP , Respiratory rate و زمان سپری شده را نشان خواهد داد که:

 

آموزش نصب دستگاه بای پپ

 

سطح فشار بالا فشار مثبت راه هوایی دمی ( IPAP ) و سطح فشار پایین، فشار مثبت راه هوایی بازدمی ( EPAP ) نامیده می شود. و Respiratory rate همان میزان تنفس بیمار هستند.

 

توضیحات دکمه هاو شیار های روی دستگاه

دکمه خاموش/روشن:

با فشار دادن این دکمه شروع به انجام عمل تنفسی می کند و با فشار دوباره این دکمه دستگاه به حالت استند بای خواهد رفت.

 

آموزش نصب بای پپ

 

شیار کارت حافظه:

در سمت راست دستگاه محفظه ای است برای وارد کردن کارت حافظه ، که اطلاعات بیمار در این کارت حافظه ذخیره می شود که در صورت مراجعه با نماینگان شرکت ، با توجه به این اطلاعات ذخیره شده نمایندگان این اطلاعات را به پزشک متخصص بیمار منتقل و گزارش می دهند.

 

آموزش نصب بای پپ

 

 

فیتر پلی اتیلن:

در پشت دستگاه مطابق شکل محلی برای فیلتر پلی اتیلنی تعبیه شده که بایستی به صورت هفتگی این فیلتر با آب شسته شود.(در مواقع ضروری میتوان از فیلتر های یدک موجود در کیف سفری استفاده کرد).

 

آموزش نصب بای پپ

 

نحوه قرار گیری دستگاه در کیف سفری

در شکل زیر محل قرار دادن دستگاه و تجهیرات آن به صورت دقیق مشخص شده که توسط این کیف سفری بیمار می تواند به راحتی به مسافرت و … با خیال آسوده و به راحتی دستگاه را جا به جا کند.

آموزش نصب دستگاه بای پپ

آموزش نصب دستگاه بای پپ

شما می توانید دستگاه را مطابق شکل زیر در کیف سفری جای دهید.

آموزش نصب دستگاه بای پپ

آموزش نصب دستگاه بای پپ

 

شماره تماس


آموزش نصب بای پپ

*        شرکت بنیان طب جراح       *


اشتراک گذاری :

برچسب ها


مطالب مرتبط


یک پاسخ به “آموزش نصب و راه اندازی دستگاه بای پپ (bipap)”

  1. رحیمی گفت:

    اجاره اکسیژن ساز، بایپپ، کپسول اکسیژن، تشک مواج، بایپپ اصفهان
    ۰۹۱۳۷۰۴۰۵۶۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *