استعلام قیمت

آموزش نصب و راه اندازی دستگاه سی پپ و اتو سی پپ (Auto Cpap , Cpap)

تولید محتوای آرکاوب 1553 بازدید 31 / 06 / 1399 آموزش, ویدئویی


آموزش نصب و راه اندازی دستگاه سی پپ و اتو سی پپ (Auto Cpap , Cpap)

مقدمه

این ویدیو که توسط تیم شرکت بنیان طب جراح که شامل آموزش نصب و راه اندازی دستگاه سی پپ و اتو سی پپ (Auto Cpap , Cpap) به صورت کامل و کاربردی ارایه می گردد. که در ادامه این مقاله آموزشی تمام مراحل نصب و راه اندازی را به طور متنی نیز آورده شده ، پس با ما  همراه باشید …

 

شما می توانید با کلیک کردن،اطلاعات کاملی در مورد  دستگاه سی پپ کسب کنید.


مراحل آموزش نصب و راه اندازی دستگاه سی پپ

در این قسمت به مراحل نصب و راه اندازی سی پپ به صورت کامل و کاربردی خواهیم پرداخت؛ شرکت Löwenstein Medical آلمان دو دستگاه Cpap , Auto Cpap  را دارا می باشد که دستگاه سی پپ با نام Cpap prisma SOFT و دستگاه اتو سی پپ به نام Auto Cpap prisma SMART شناخته می شود. و نحوه کاربری این دو دستگاه یکسان می باشد . تفاوت چندانی ندارند بنابراین قصد داریم نحوه نصب و راه اندازی یکی از این دستگاه ها را بیان کنیم…

آنپک کردن دستگاه

بعد از سفارش و دریافت محصول ، در مرحله آنپک کردن کارتن  (جعبه گشایی) دستگاه، ابتدا شما با گارانتی دستگاه مواجه می شوید و در مرحله بعدبا یک کیف سفری مواجه خواهید شد که داخل این کیف اقلامی مانند خرطومی ، ۲ عدد فیلتر پلی اتیلن برای پشت دستگاه ، آدابتور و کابل ، مرطوب ساز (humidifier) ، و دستگاه سی پپ موجود می باشد.

 

آموزش نصب دستگاه سی پپ

آموزش نصب دستگاه سی پپ

 

مرطوب ساز (humidifier)

دستگاه از دو قسمت اصلی تشکیل شده که یک قسمت خود دستگاه و قسمت دیگر دستگاه، مرطوب ساز (humidifier) می باشد.

یکی از مشکلات اساسی دستگاه های سی پپ Cpap خشک شدن دهان و مجاری تنفسی می باشد. تمامی دستگاه های سی پپ جدید برای برطرف کردن مشکل خشک شدن دهان و مجاری تنفسی مجهز به مرطوب کننده یا Humidifire هستند و تنظیمات دستگاه به شما این اجازه را می دهد که میزان رطوبت دهان و مجاری تنفسی خود را کنترل کنید.

تحت چه شرایطی باید داخل مرطوب ساز آب ریخت؟

نکته مهم این است که داخل مرطوب ساز بایستی آب مقطر ریخته شود، برای این کار باید ابتدا مرطوب ساز را به صورت عمودی نگه داشته و از محفظه مشخص شده در شکل و با توجه به درجه بندی که روی بدنه دستگاه تعبیه شده ،حداکثر تا ۴۰۰ml آب مقطر میریزیم؛ سپس مرطوب ساز را کنار دستگاه قرار می دهیم.

 

آموزش نصب دستگاه سی پپ

برای متصل کردن مرطوب ساز به دستگاه ابتدا ضامن (مطابق شکل) کناری دستگاه را فشار دهیم تا کاور کناری دستگاه جدا شود. و سپس مرطوب ساز رو کنار دستگاه قرار می دهیم و با یک فشار یکنواخت از طرفین دو دستگاه،مرطوب ساز به دستگاه سی پپ وصل خواهد شد.

 

 

 

 

توضیحات دکمه هاو شیار های روی دستگاه

دکمه خاموش/روشن:

با فشار دادن این دکمه شروع به انجام عمل تنفسی می کند و با فشار دوباره این دکمه دستگاه به حالت استند بای خواهد رفت.

شیار کارت حافظه:

در سمت راست دستگاه محفظه ای است برای وارد کردن کارت حافظه ، که اطلاعات بیمار در این کارت حافظه ذخیره می شود که در صورت مراجعه با نمایندگان شرکت ، با توجه به این اطلاعات ذخیره شده نمایندگان این اطلاعات را به پزشک متخصص بیمار منتقل و گزارش می دهند.

 

آموزش نصب دستگاه سی پپ

 

 

فیلتر پلی اتیلن:

در پشت دستگاه مطابق شکل محلی برای فیلتر پلی اتلینی تعبیه شده که بایستی به صورت هفتگی این فیلتر با آب شسته شود.(در مواقع ضروری میتوان از فیلتر های یدک موجود در کیف سفری استفاده کرد).

 

آموزش نصب دستگاه سی پپ

 

 

متصل کردن خرطومی به دستگاه و ماسک

محل قرار گرفتن خرطومی در قسمت جلوی دستگاه قرار دارد.سپس خروجی دستگاه (سر دیگر خرطومی) را به ماسک بیمار متصل می کنیم. و ماسک را بر روی صورت بیمار قرار داده و در مرحله بعد ابتدا دستگاه اکسیژن ساز را روشن می کنیم و سپس دستگاه سی پپ که براساس دستور پزشک تجویز شده و توسط تکنسین شرکت تنظیم شده را روشن می نمایم.

 

 

 

 محل صحیح قرار گیری ماسک سی پپ کجاست؟

خط زیر لب و گودی زیر دو چشم محل قرار گیری صحیح ماسک فول فیس یا اورنازال بای می باشد.

 

 

توضیحات علائم روی مانیتور دستگاه بای‌پپ

درجه دما مرطوب ساز:

هنگامی که دستگاه سی پپ را روشن کنیم ، در سمت چپ دستگاه یک عدد و علامت مثبت و منفی مشاهده خواهد شد که توسط این قسمت می توان میزان رطوبت دستگاه که بشترین مقدار عدد ۵ و کمترین مقدار عدد ۱ می باشد که تنظیم این عدد، به میزان رطوبت منزل شما محیط منزل بستگی دارد.

 

 

علامت ماسک:

اگر نشتی در مدار تنفسی وجود داشته باشد علامت ماسک بر روی دستگاه روشن خواهد شد و این علامت نشان گیر این است که عمل تنفسی به خوبی و صحیح انجام نمی شود. و سریعا باید اقدامات لازم برای رفع نشتی های موجود انجام شود.

 

 

 

نحوه قرار گیری دستگاه در کیف سفری

در شکل زیر محل قرار دادن دستگاه و تجهیرات آن به صورت دقیق مشخص شده که توسط این کیف سفری بیمار می تواند به راحتی به مسافرت و … با خیال آسوده و به راحتی دستگاه را جا به جا کند.

 

 

 

شماره تماس


آموزش نصب بای پپ

*        شرکت بنیان طب جراح       *

 


اشتراک گذاری :

برچسب ها


مطالب مرتبط


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *