استعلام قیمت

آموزش نحوه تنظیم فلومتر اکسیژن ساز خانگی با استفاده از پالس اکسی متر

تولید محتوای آرکاوب 2126 بازدید 15 / 06 / 1399 آموزش, ویدئویی


آموزش نحوه تنظیم فلومتر اکسیژن ساز خانگی با استفاده از پالس اکسی متر

مقدمه

این ویدئو در مورد نحوه تنظیم فلومتر اکسیژن ساز خانگی با استفاده از پالس اکسی متر، توسط مهندس علیرضا رضاقلیان مدیرعامل شرکت بنیان طب جراح توضیح داده شده است.

 

شما می توانید با کلیک کردن،اطلاعات کاملی در مورد  دستگاه های اکسیژن ساز کسب کنید.


مراحل نحوه تنظیم فلومتر اکسیژن ساز

در این مطلب قصد داریم نحوه تنظیم فلوترمتر دستگاه اکسیژن ساز (به عبارتی فلومتر روی چه عددی تنظیم شود) را بیان کنیم.برای این کار قبل از هر چیز باید یک پالس اکسیمتر تهیه شود تا اکسیژن محلول در خون بیمار را اندازه گیری کنیم. که به طور طبیعی درصد اکسیژن محلول در خون یک انسان بین ۹۴٪ الی ۹۸٪ می باشد. که تا ۹۲٪ مشکلی ندارد ولی اگر این درصد کمتر از ۹۰ باشد. که این عدد کاملا مرتبط با سن، وزن و نوع یماری بیمار بستگی دارد.

در مرحله اول پالس اکسیمتر را به انگشت بیمار وصل کرده تا SPO2 بیمار را اندازه گیری کند. اگر عدد نمایش داده شده زیر محدوده ای استاندارد بود ؛ نازال اکسیژن ساز را به دستگاه و بیمار وصل کرده و عدد فلومتر را روی ۱ قرار می دهیم.

 

 

در مرحله دوم کمی صبر خواهیم کرد تا SPO2 بیمار نمایش داده شود اگر عدد پالس اکسیمتر در محدوده‌ی استاندارد قرار نگرفت عدد پالس اکسیمتر را روی عدد ۲ قرار می دهیم این مرحله را تا زمانی که SPO2  بیمار در محدوده‌ی استاندارد قرار گیرد، تکرار می کنیم.

چه زمانی بیمار نیاز دارد از اکسیژن ساز استفاده کند؟

الزامیست همراه بیمار یک دستگاه پالس اکسی متر موجود باشد. و هر از چند گاهی درصد اکسیژن محلول در خون بیمار اندازه گیری شود و بررسی شود که SPO2 در محدوده‌ی استاندارد قرار داشته باشد که در غیر این صورت بایستی دستگاه را به بیمار وصل می کنیم. بیمار بایستی مدتی از دستگاه استفاده کند تا زمانی که SPO2 بیمار به محدوده‌ی استاندارد برسد که در این مرحله شما می توانید دستگاه را از بیمار جدا کنید.

نکاتی در مورد دستگاه:

۱- فلومتر (توپک) نباید رو عدد صفر بسته شود

۲- فلومتر (توپک) نباید از عدد ۵ و خط قرمز عبور کند. که این مقدار درکل باید بین عدد  ۰/۵ تا ۵ تنظیم شود.

تنظیم فلومتر اکسیژن ساز

تنظیم فلومتر اکسیژن ساز

شماره تماس


آموزش دستگاه اکسیژن ساز

*        شرکت بنیان طب جراح       *


اشتراک گذاری :

برچسب ها


مطالب مرتبط


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *