استعلام قیمت

نهمین کنگره بین المللی بیماریهای ریوی، مراقبت های ویژه سل(تهران)

تولید محتوای آرکاوب 806 بازدید 29 / 07 / 1398 اخبار تنفسی


نهمین کنگره بین المللی بیماریهای ریوی، مراقبت های ویژه سل(تهران)

نهمین کنگره بین المللی بیماریهای ریوی

نهمین کنگره بین المللی بیماری های ریوی در تاریخ ۲۰ الی ۲۳ مهرماه سال ۱۳۹۸ در تهران برگزار گردید .

درباره کنگره

نهمین کنگره بین المللی بیماری های ریوی ، مراقبتهای ویژه و سل هر دوسال یکبار توسط مرکز آموزشی، پژوهشی، درمانی سل و بیماریهای ریوی (بیمارستان دکتر مسیح دانشوری) در شهر تهران برگزار می گردد.

در این کنگره متخصصین برجسته و صاحب نام داخل کشور در زمینه بیماریهای ریوی، مراقبتهای ویژه و بیماریهای عفونی مرتبط با ریه و همچنین مهمانان خارجی از قاره های مختلف آسیا، آمریکا، اروپا و آفریقا حضور می یابند و ضمن ارائه  و معرفی پیشرفتهای نوین در زمینه موضوعات  کنگره، مشکلات و معضلات موجود در زمینه بیماریهای ریوی را مطرح نموده و پس از بحث و گفتگو در جلسات علمی راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات را ارائه می دهند.

در این دوره برای اولین بار کلاسهای بازآموزی تحت عناوین WORK SHOP  ،Symposium   به صورت تئوری و عملی توسط متخصصین و نیز گروههای آموزشی آمریکا و اروپا برگزار گردید. معمولا به شرکت کنندگان این کنگره گواهی شرکت در کنگره اعطا می گردد .

محور های کنگره

۱.    بیماری های ریوی ( سارکوئیدوز، سیستیک فیبروز، COPD، آسم،..)
۲.    عفونت های ریوی TB، TB/HIV، بیماری های قارچی و ویروسی،باکتریایی
۳.    اختلالات خواب
۴.    جراحی های ریوی
۵.    بیماری های ریوی اطفال
۶.    مراقبت های ویژه
۷.    اختلالات روانپزشکی  مرتبط با بیماریهای ریوی و اعتیاد
۸.    جنبه های ایمونولوژیک، و بیولوژی سلولی بیماری های ریوی
۹.    پاتولوژی در بیماری های ریوی
۱۰.    بیماری های قلبی مرتبط با بیماری های ریوی
۱۱.    بیهوشی در بیماری های ریوی و قلبی
۱۲.    پیوند قلب و ریه
۱۳.    رادیولوژی PET CT، CT-scan، X-ray
۱۴.    مبارزه با دخانیات
۱۵.    بازتوانی و تهویه غیر تهاجمی ریوی
۱۶.    بیماری های شغلی مرتبط با بیماری های ریوی
۱۷.    فارماکولوژی سیستم تنفسی
۱۸.    پرستاری در بیماری های ریوی
۱۹.    تمرینات و پزشکی ورزشی برای بازتوانی عملکرد ریوی
۲۰.    پزشکی از راه دور


به گزارش روابط عمومی کنگره :

دکتر رامیار مهدوی فوق تخصص اینترنشنال ریه و رئیس بخش اینترونشال ریه در دانشگاه USC در لوس آنجلس آمریکا در چهارمین روز این کنگره در مصاحبه با روابط عمومی گفت:

۳ روشی که اینترونشال ریه و کارهای که یک متخصص اینترونشنال می تواند انجام دهد ، تومورهای داخل راههای هوایی ریه و از بین بردن توده به روش اینترونشنال و غیر جراحی و سونوگرافی در داخل راههای هوایی ریه در نمونه برداری از غدد لنفاوی و تومور های اطراف راههای هوایی موضوعاتی بودند که در این سخنرانی به آن پرداخته شد.
رئیس بخش اینترونشال ریه دانشگاه USC در لوس آنجلس آمریکا اظهار داشت: حدود سی درصد از بیماران با سرطان ریه دچار درگیری تومور ریه داخل راه هوایی می شوند که می تواند علائم و عوارض بسیار وخیمی برای بیمار ایجاد کند از جمله خونریزی از راه هوایی ، انسداد راههای هوایی و بدنبال آن ایجاد تنگی نفس شدید که گاهی منجر به قطع تنفس می شود.

دکتر رامیار مهدوی تصریح کرد:

علاوه بر سرطان های ریه، متاسفانه از سرطان های سایر نقاط بدن به راههای هوایی نیز شایع است مثل سرطان پستان، سرطان کلیه سرطان کولون یا روده بزرگ.

وی افزود:

فوق تخصصین اینترونشال ریه قادر هستند با روش های Minimally Invasive  (روش های غیرجراحی) تومور های داخلی راههای هوایی را به وسیله ابزارهای مختلف مانند لیزر یا APC برداشته و داخل راههای هوایی استنت بگذارند تا به بیمار کمک کند تا علائم تنگی نفسی و خونریزی از راههای هوایی را برطرف نماید.

این فوق تخصص اینترنشنال ریه از دیگر روش های کار اینترونشنال را روش های تنشخیصی نام برد و افزود: برای مثال Staging سرطان ریه در مدیاستن به وسیله روش های جراحی در گذشته انجام می شد ولی امروزه با برخوردی از دستگاه EBUS به صورت   Minimally Invasive  قادر به نمونه برداری از اکثر غدد لنفاوی داخل مدیاستن هستیم.

دکتر رامیار مهدوی گفت:

در خصوص تشخیص و درمان بیماری های پرده جنب پلورال، فوق تخصصین اینترنشنال ریه قادر هستند با استفاده از ابزار های مختلف مثل تراکوسکوپی برای نمونه برداری از پرده جنب به صورت Minimally Invasive می باشد.

رئیس بخش اینترونشال ریه دانشگاه USC در لوس آنجلس آمریکا در خاتمه اذعان داشت:

برگزاری این چنین کنگرهای بین المللی باعث تبادل نظر بین پزشکان با فوق تخصص های مربوطه از قاره ها و کشورهای مختلف می شود باعث می شود اطلاعات علم پزشکی همیشه بروز شده بسیار ضروری می باشد.

جهت اطلاع از اخبار تازه رویدادها و همایشهای ریه در آینده با ما همراه باشید.


اشتراک گذاری :

برچسب ها


مطالب مرتبط


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *