استعلام قیمت

آموزش نصب و راه اندازی دستگاه ساکشن پرتابل

تولید محتوای آرکاوب 4316 بازدید 07 / 07 / 1399 آموزش, مقالات, ویدئویی


آموزش نصب و راه اندازی دستگاه ساکشن پرتابل

مقدمه

این ویدیو که توسط تیم شرکت بنیان طب جراح که شامل آموزش نصب و راه اندازی دستگاه ساکشن پرتابل به صورت کامل و کاربردی ارائه می گردد. که در ادامه این مقاله آموزشی تمام مراحل نصب و راه اندازی را به طور متنی نیز آورده شده ، پس با ما همراه باشید …


دستگاه ساکشن چیست؟

یکی پر کاربرد ترین دستگاه ها در پزشکی ،دندانپزشکی، پوست و زیبایی و… دستگاه ساکشن می باشد که این دستگاه عملا مانند یک جارو برقی عمل می کند و کار مکش را انجام می دهد که مقدار این عمل مکش در کاربرد های گوناگون متفاوت و قابل تنظیم می باشد. دستگاه ساکشن برای کاربرد های مختلف دارای اندازه ها و حجم های متفاوتی می باشد. از این دستگاه برای خارج کردن مایعات مترشحه از شکاف ایجاد شده برای جراحی ها  ویا تخلیه ریه از اخلاط و نیز هر جا که حجم مایعات خارج شده از بدن بیمار بالا باشد ، استفاده می شود. به همین دلیل این وسیله از آلوده ترین تجهیزات مورد استفاده در مراکز درمانی است.

 

دستگاه ساکشن

 

انواع مختلف دستگاه های ساکشن:

۱- دستگاه ساکشن ثابت (بیمارستانی)

۲- دستگاه ساکشن پرتابل

۳- ساکشن مکانیکی(دستی)

 

دستگاه ساکشن پرتابل

از این دستگاه ها بیشتر در خانه ها جهت بیماران تراکستومی Tracheotomy استفاده می شود. که امروزه کاربران اغلب از دو نوع این دستگاه که تک موتوره سبک و دو موتوره سنگین می باشد، استفاده می کنند. طبیعتا دستگاه دو موتوره سنگین قدرت مکش بیشتری نسبت به دستگاه تک موتوره را خواهد داشت.

 

 

دستگاه ساکشن

 

اجزای تشکیل دهنده دستگاه ساکشن پرتابل

۱- بدنه یا موتور دستگاه

۲- محفظه لیوان شکل

محفظه لیوان شکل

این محفظه که شکل یک لیوان بزرگ می باشد که این لیوان انباشت اخلاط ریه بیمار تعبیه شده است. این لیوان دارای درجه بندی و فیلتر مخصوص در سمت ورودی دستگاه می باشد. روی محفظه این لیوان یک سوراخ جهت متصل کردن لیوان به دستگاه و یک سوراخ جهت متصل کردن به شیلنگ سمت بیمار تعبیه شده است (مطابق شکل).

 

لیوان ساکشن

 

 آماده سازی دستگاه ساکشن

ابتدا لیوان را در محل خود قرار داده و توسط شیلنگ سیلیکونی (دارای یک فیلتر) دستگاه و لیوان را بهم متصل می نماییم. این شیلنگ باید به قسمتی که روی لیوان vacuum نوشته شده است متصل شود بر روی ودر قسمتی که روی آن عکس آدمک یا patient نوشته شده است به که شیلنگ بلند متصل شود. سپس فینگر تیپ (رابط ساکشن) را به این شیلنگ وصل کرده و سپس با توجه به دستور بیمارستان پزشک نلاتون (سرساکشن) را به فینگر تیپ متصل می کنیم. حال دستگاه اماده انجام عمل ساکشن بر روی بیمار می باشد …

 

توضیحات دکمه ها و علائم روی دستگاه

۱- بر روی دستگاه یک دکمه خاموش/ روشن وجود دارد

۲- یک ولوم جهت تنظیم قدرت مکش دستگاه

۳- یک عقربه درجه بندی شده جهت نمایش قدرت مکش دستگاه

 

دکمه ها و علائم روی دستگاه ساکشن

آموزش دستگاه ساکشن

 

نکات مهم در حین انجام عمل ساکشن

*. یکی از نکات حائز اهمیت این است که حتما باید قبل از بستن دریچه لیوان باید واشر دریچه را به درستی در جای خود قرار دهیم که رعایت نکردن این مسئله باعث کم شدن قدرت مکش دستگاه خواهد شد

*. عمل ساکشن در بیمار های تراکستومی نباید بیشتر از ۲۰ ثانیه طول بکشد زیرا ممکن است این بیماران از دستگاه هایی مانند ونتیلاتور ، اکسیژن ساز و … استفاده کنن که با این عمل بیمار از دستگاه جدا شده و ممکن است بیمار دچار هیپوکسی شود.

*. در پایان بعد از انجام عمل ساکشن روی بیمار ، جهت تمیز شدن شیلنگ ها، حتما نلاتون را درون ظرفی که آب معمولی دارد ، قرار می دهیم.

 

شماره تماس


آموزش نصب بای پپ

*        شرکت بنیان طب جراح       *

 


اشتراک گذاری :

برچسب ها


مطالب مرتبط


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *